Kortfakta om Stockholms Elbolag

3 jul

Lär dig mer om Stockholms Elbolag och vad som skiljer detta företag mot andra i branschen.

Premium Energi – Förnybara energikällor

Allt fler kunder efterfrågar el från förnybara energikällor. Det har gjort att elbolagen även utökar denna möjlighet. Stockholms Elbolag ”levererar Premiumenergi till hela Sverige”. Detta alltså från förnybara energikällor.

Erbjuder avtal på tre nivåer

Företaget säljer elavtal på tre olika nivåer – med tre olika kundgrupper.

  • Premium Fastpris
    Få fast pris på elen under ett till tio år. Det enda som påverkar den månatliga kostnaden är därmed förbrukningen. Ett tryggt alternativt som däremot kan vara lite dyrare på kort sikt.
  • Premium Garanti
    Få fast pris på elen – under vissa månader. Mellan oktober och mars ges nämligen en fast pris medan de övriga månaderna har rörligt pris.
  • Premium Försäkring
    Ett elavtal som har liknande uppbyggnad som ”bolån med räntetak”. Med andra ord betalas det rörliga priset men med ett litet tillägg. För detta ges ett tak på priset som gäller under avtalstiden. Priset för kunden kan aldrig gå över denna nivå.

Transparent om prisvärdhet

Vilket elavtal är mest prisvärt? Vad innebär de för risk och trygghet?

Varje avtal presenteras på hemsidan utifrån hur det är uppbyggt. Dessutom kommenterar Stockholms Elbolag hur de värderar avtalet utifrån Risk, Prisvärdhet, Trygghet och Allmän rekommendationsnivå. Det gör det lättare för kunden att ställa de olika avtalen mot varandra och förstå vad som gör de olika avtalen unika.

Distribuerar över hela Sverige

Stockholms Elbolag köper el från flera olika anläggningar i Sverige – och distribuerar över hela Sverige. De är alltså inte själva producenter utan tillhandahåller istället distribution till företag och privatpersoner.

”Allt på en faktura”

Lågt pris, duktig kundsupport och ”allt på en faktura”. Det är de tre fördelarna som företaget lyfter fram om sig själva. Att få ”allt på en faktura” kallar företaget för samfaktura. Det innebär att en faktura skickas från företaget till kunden som både specificerar kostnaden för nätoperatören och elhandlaren. Det kunder anser vara smidigt i detta är att det skapar god överblick över elkostnaden och att det blir enbart en faktura att ha kontroll på.

Frågor – Kontakta Stockholms Elbolag

Stockholms Elbolag kontaktas via telefon, mail, kontaktformulär samt via chat direkt på hemsidan. Deras kundtjänst har öppet kontorstid på vardagar.